Întrebări frecvente și informații utile.
Aici încercăm să răspundem la toate întrebările tale.

Cum pot fi despăgubit pentru deteriorarea unor receptoare electrice ca urmare a întreruperilor în alimentarea cu energie electrică?

Te rugăm să citești cu atenție procedura de mai jos.

Procedura de despăgubire a consumatorilor casnici în cazul deteriorării receptoarelor electrocasnice

Prezenta procedură are la baza Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 177/16.12.2015.

Condiți generale:

Despăgubirile pentru deteriorarea receptoarelor electrocasnice se acordă dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:

  1. deteriorarea receptoarelor electrocasnice s-a produs ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în reţeaua electrică a Operatorului de Retea;
  2. receptoarele electrocasnice deteriorate sunt omologate;
  3. pentru locul de consum unde s-a produs evenimentul există contract de furnizare /distribuţie a energiei electrice in vigoare incheiat cu consumatorul final;
  4. consumatorul a solicitat în scris acordarea despăgubirii, în termenul prevăzut în prezenta procedură.

 

Etapele derulării procedurii de despăgubire:

  1. Consumatorul casnic trimite cererea de despăgubire în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data apariției incidentului.

Cererea se trimite prin e-mail la adresa contactcenter@tinmar.ro , prin fax la nr. 021 318 07 71, sau direct în contul personal My Account.

Cererea va contine obligatoriu urmatoareale informatii:

a) numele titularului contractului de furnizare/distribuţie;

b) adresa locului de consum;

c) date de contact (telefon, fax, e-mail);

d) data la care a avut loc evenimentul care a produs deteriorarea receptoarelor electrocasnice/data luării la cunoştinţă a producerii evenimentului;

e) valoarea estimată a prejudiciului provocat prin deteriorarea receptoarelor electrocasnice;

f) modalitatea de acordare a sumei stabilite pentru despăgubire, în cazul în care se constată îndeplinirea condiţiilor de acordare a acesteia.

 

  1. În termen de cel mult 2 zile lucratoare, Consumatorul va primi un raspuns de la furnizor prin care I se va aduce la cunoștință, dacă cererea acestuia îndeplinește, sau nu, condițiile de acordare a despăgubirii.
  2. Dacă cererea consumatorului îndeplineșste condițiile de acordare a despăgubirii, furnizorul transmite Operatorului de Rețea cererea consumatorului, în termen de 2 zile lucrătoare de la data înregistrarii.
  3. În termen de maxim 9 zile lucrăatoare, furnizorul comunică consumatorului rezultatul verificării loului de consum efectuate de Operatorul de Rețea.
  4. În cazul în care consumatorul este indreptățit să primească despăgubiri, consumatorul trebuie să transmită furnizorului în termen de maxim 35 zile de la data primirii înștiințării, următoarele documente justificative:
    • documente de achiziţie: factura / chitanţa / bonul fiscal sau o declaraţie pe propria răspundere care să cuprindă preţul şi data achiziţiei receptorului electrocasnic;
    • documente aferente contravalorii reparaţiei receptoarelor electrocasnice deteriorate: factura / chitanţa / bonul fiscal sau atestarea faptului că reparaţia nu este posibilă, din partea operatorului economic specializat în repararea receptoarelor electrocasnice;
    • confirmarea scrisă din partea operatorului economic care a realizat reparaţia privind faptul că deteriorarea receptorului a fost cauzată ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în reţeaua electrică.

După transmiterea documentelor justificative, în termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data primirii valorii despăgubirii de la Operatorul de rețea, furnizorul plătește consumatorului casnic suma respectivă prin una dintre metodele de plată convenite împreună cu acesta:

  • Transfer bancar
  • Mandat poștal
  • Numerar
  • Compensare cu următoarele facturi emise pentru locul de consum respectiv.

Alte condiții:

Despăgubirile datorate de OR conform prezentei proceduri nu se plătesc în situaţiile de forţă majoră, în care OR poate dovedi că acestea l-au împiedicat să îşi respecte obligaţiile contractuale.

Compensații acordate utilizatorilor în cazul nerespectării indicatorilor de performanță care reflectă calitatea serviciului de distribuție a energiei electrice.

Potrivit standardelor de performanță pentru serviciul de furnizare a energiei electrice aprobat prin Ordinul ANRE 83/2021 si distribuție a energiei electrice aprobat prin Ordinul ANRE nr. 46/2021, furnizorii de energie electrica si operatorii de distribuție plătesc utilizatorilor compensații pentru pentru nerespectarea indicatorilor de performanta stabiliti.

Compensațiile se acordă clientului final, prin intermediul furnizorului, respectând modalitatea de plata convenită în contractul incheiat intre parti.

In situația în care contractul de distribuție este încheiat cu utilizatorul, compensațiile se acordă direct utilizatorului, prin respectarea modalității de plata prevăzută în contractul de distribuție.

Excepții Prevederile standardului nu se aplică, după caz, în situații de:

  • forță majoră;
  • functionare anormală a RED determinată de către Operatorul de Transport și Sistem (OTS), în condițiile în care OD a luat toate măsurile pentru limitarea efectelor cauzei care determina funcționarea anormală.

Pentru a vizualiza valorile compensatiilor si situatiile in care acestea se acorda, click aici si aici.

Unde pot consulta lista întreruperilor planificate de Operatorii de Distribuție?

Tinmar îți pune la dispoziție legături directe cu paginile de internet ale Operatorilor de Distributie unde veti regasi informatii despre: drepturile/obligaţiile atât ale OD, cât şi ale clientului, indicatorii de performanţă ai serviciului de distribuţie, întreruperile planificate, racordarea la reţeaua de distribuţie a energiei electrice, modul de accesare de către client a istoricului de consum propriu, formularele care trebuie completate şi etapele care trebuie parcurse în scopul racordării la reţeaua de distribuţie a energiei electrice. Accesează link-ul corespunzător județului în care se află locul de consum pentru informații de interes sau informatii privind întreruperile planificate.

    • Distributie Energie Oltenia (județele Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea) – informatii de interes aici

Pentru întreruperi planificate click aici

    • Distribuție Energie Electrică Romania – informații de interes aici

– zona Muntenia Nord (județele Galaţi, Brăila, Buzău, Dâmboviţa, Prahova, Vrancea)

– zona Transilvania Sud (județele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu)

– zona Transilvania Nord (județele Bihor, Sălaj, Bistriţa Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare)

Pentru întreruperi planificate click aici

    • Delgaz Grid (județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui) – informații de interes aici

Pentru întreruperi planificate click aici

    • Rețele Electrice România – informații de interes aici

– zona Muntenia (Municipiul București și județele Ilfov, Giurgiu)

– zona Dobrogea (județele Călărași, Constanța, Ialomița, Tulcea)

– zona Banat (județele Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timiș)

Pentru întreruperi programate și accidentale click aici

Cum procedez în cazul unui deranjament în alimentarea cu energie electrică?

Dacă ești persoană fizică apelează numărul 031 97 97, sau numărul Operatorului de distribuție pe raza căruia se află locul de consum pentru care dorești să înregistrezi deranjamentul. Acesta se găsește pe prima pagină a facturii tale de energie, în partea dreaptă. Este necesar să ai la dispoziție o copie a facturii tale de energie pentru a putea furniza operatorului codul locului de consum care se află pe prima pagină, în partea stangă.

Dacă ești persoană juridică, poți apela direct numarul Operatorului de distributie pe raza căruia se află locul de consum pentru care dorești să înregistrezi deranjamentul. Este necesar să ai la dispoziție o copie a facturii tale de energie pentru a putea furniza operatorului codul locului de consum care se află pe prima pagină, în partea stangă.

Lista numerelor de telefon ale Operatorilor de Distribuție:

  • Distributie Energie Oltenia (județele Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea) –  0800 500 000
  • Delgaz Grid (județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui) – 0800 800 929
  • Retele Electrice Romania – zona Muntenia (Municipiul București și județele Ilfov,Giurgiu) – 0800.070.888
  • Retele Electrice Romania – zona Dobrogea (județele Călărași, Constanța, Ialomița, Tulcea) – 0800.070.555
  • Retele Electrice Romania – zona Banat (județele Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timiș) – 0800.070.444
  • Distributie Energie Electrica – zona Muntenia Nord (judetele Galaţi, Brăila, Buzău, Dâmboviţa, Galaţi, Prahova, Vrancea) – 0800-500-205
  • Distributie Energie Electrica – zona Transilvania Sud (județele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu) – 0800-500-929
  • Distributie Energie Electrica – zona Transilvania Nord (județele Bihor, Sălaj, Bistriţa Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare) – 0800.400.929

Date de contact în cazul unei avarii în alimentarea cu gaze naturale

OPERATOR DISTRIBUȚIE JUDEȚELE DESERVITE CONTACT
CORDUN GAZ Ilfov 0233-765.966
CPL CONCORDIA FILIALA CLUJ ROMÂNIA Alba, Bistrița Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare 264.704.790
DELGAZ GRID Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Caraș Severin, Cluj, Harghita, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Neamț, Sălaj, satu Mare, Sibiu, Suceava, Timiș, Vaslui 0800 800 928 / 0265 200 928
DESIGN PROIECT Iași 232.221.051
DISTRIGAZ SUD REȚELE Argeș, Brașov, Brăila, București, Buzău, Călărași, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Ialomița, Ilfov, Olt, Prahova, Teleorman, Tulcea, Vâlcea, Vrancea 021 9376 / 0800 877 778
DISTRIGAZ VEST Bihor 0800 800 428, +40 259 706 706
GAZ EST Vaslui 0235 324 141 / 0800802040
GAZ NORD EST Iași 0800 800 907 / 0232 722 200
GAZ VEST Arad 0257 348404
GAZMIR IAȘI Călărași, Iași, Vrancea 0232 24 24 66
EURO SEVEN INDUSTRY Giurgiu 0374 627 726
INSTANT CONSTRUCT COMPANY Giurgiu 0800 800 083 / 0216 837 347
M.M. DATA Prahova 214130403
MEGA CONSTRUCT Brașov, Călărași, Constanța, Giurgiu, ialomița, Ilfov, Prahova 0720 220 613 / 0720 220 607
MEHEDINȚI GAZ Mehedinți 0352 228 003
MIHOC OIL Neamț 0233 740703
NORD GAZ Suceava 0800/800239
NOVA POWER & GAS Suceava 021 9246
OLIGOPOL BRASOV Brașov, Covasna 0800 800 467 / 0268 534332
NEOGAS GRID (fost PREMIER) Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița Năsăud, Brașov, Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Olt, Prahova, Sălaj, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea, Vrancea 800080003 / 021 231 10 21
PRISMA SERV COMPANY IAȘI Iași, Neamț, Suceava 0232 258 977 / 0800 800 907
ROMGAZ Gorj, Dolj 374401020
SALGAZ Bihor 0800-800.575 / 0752 079 063
TULCEA GAZ Tulcea 0800 672 122

Acest site folosește cookies, pentru a-ți oferi o experiență cât mai bună. Navigarea siteului înseamnă că ești de acord cu politica de utilizare.